BeSt ViEw - MoZiLLa FiReFoX & GoOgLe chRoME

Sunday 15 May 2011

Hari Guru 2011: Lagu Untuk Guru

Aku try search lagu-lagu yang berkaitan guru/cikgu ni kat youtube jumpe la satu clip dari budak perempuan comel dari Indonesia.. Kalau ikut description youtube tu dari Jawa Timur, entahla aku pun tak kenal.. tapi lagu yang die nyanyi tu mmg sedap.. suara pun cute je.. mcm budak tu gak.. meh kite layan.. dah siap dengan lirik g dlm klip tu.. tapi biasala bahasa indon ni ada gak yang aku tak bape paham maksudnye.. yang penting mesej budak ni amat jelas nak sampaikan terima kasih die pada guru2nye..

Yang ni lak lagu dari otai group kite.. Pelangi - Biarku Menjadi Lilin.. Tak taula aku kalau ada gak org2 kat Malaysia ni yang tak tau lagu ni..haha.. Aku sertakan sekali lirik lagu ni kat bawah.. Memang dalam maksud lirik lagu ni.. Anyway.. Terima kasih tak terhingga pada bekas guru-guruku..Jasamu tetap dikenang..

Biar Ku Menjadi Lilin - Pelangi

Biarku menjadi lilin
Memberikan cahaya
Terangi sekeliling dengan diri terbakar
Tak siapa yang sedar
Disaat kegelapan rela aku berkorban
Demi satu harapan

Biar masa berlari
Dan kau terus mendaki
Aku tenang disini dengan sabar menanti
Tanpa dendam dan benci
Andainya kau terjatuh terluka dan tersungkur
Kurawat biar sembuh

Aku tak kan bertanya
Apakah nanti balasannya
Setiap pengorbanan setiap pemberian
Demi satu ikatan

Keikhlasan dihati
Walaupun kau ragui
Pada suatu masa dan suatu ketika
Akan ketara jua

Biarku menjadi lilin
Memberikan cahaya
Saat kau kesepian saat kau kegelapan
Kurela menerangkan

Aku senang begini dapat terus berbakti
Dengan cara sendiri

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...